onsdag, februari 15, 2006

Känsla, glädje ja u name it


Såg på Extreme home makeover tidigare ikväll. Jag gillar verkligen det här programmet. Ni som inte vet vad det handlar så kommer det här; det handlar om en familj som har haft eller har det svårt och vill få just deras hem ombyggt. De kommer till denna familj och ger dem ett helt nytt hus och då menar jag verkligen ett helt nytt hus. Det är helt otroligt egentligen vad vi människor egentligen kan göra för andra. Men det sjuka är att jag tycker detta är beundransvärt de som Ty Pennington och han gäng gör för dessa människor. Jag tycker dock att det borde vara en självklarhet att man visar denna medkänsla och verkligen hjälper andra människor.

Medkänsla och att hjälpa andra människor borde vara en självklarhet i denna värld.

Detta program tro det eller ej berör mig faktiskt. Man lider med familjerna och verkligen känner med dem och deras livshistoria, känner att jag faktiskt skulle kunna fälla en tår för dessa människor. Jag håller igen dock men ibland ska jag erkänna att det blir lite svårt för deras berättelse är så rörande.

Your pain burn inside you and want to get out. Let it!
Your pain is now our pain!

Catch u later!
Dytte

1 kommentar:

Nevnarien.se sa...

Personligen ett av mina favoritprogram, då har vi något gemensam! Det är ofta jag kommer på mig själv med att tårarna rinner...