torsdag, februari 16, 2006

Ibland börjar man undra

Jag undrar ofta över saker här i livet och varför saker händer osv. Fick för en liten stund sen reda på att en kompis pappa gick bort när han opererades. Hans pappa fick inte upp blod till hjärnan så han gick över till andra sidan under operationen.
Det fick mig att tänka mig tillbaka ett år och hur jag kände då. Det var en tid jag inte mådde så bra, jag förlorade den personen som stod mig närmast. Jag förlorade min mamma, jag har skrivit om det tidigare här i bloggen. Alla ni som läst det vet lite om vad jag tyckte och kände.

Det känns hårt att se den här grabben förlora sin pappa när han är så ung. Han har fortfarande så mycket att lära så mycket att förstå. Jag undrar kommer han någonsin bli hel? Nä, jag tror inte det. Det kommer alltid finnas ett hål inom han som aldrig någon går att fylla. Man försöker och försöker och försöker men det går inte. Det går inte fylla upp tomrummet efter en person som stått en så nära som en förälder gjorde. Man får leva med tomrummet och istället för att försöka fylla det får man acceptera att det tomrummet aldrig går att fylla.

Mina tankar är med dig!

Catch u later!
Dytte

Inga kommentarer: