torsdag, juli 27, 2006

Färd

Det är viktigt att du förstår. Det rinner sakta regndroppar ner för mitt fönster. Det är vackert men det är kallt. Så oerhört kallt, inte i luften men inom mig. Jag fryser och vet inte vad jag ska göra! Vattnet rör sig snabbare och snabbare längs med tågets fönster. Det är något jag lämnar bakom mig men vad?

Whats left?

Blixtarna visar sig på vardera sidan om tåget. Det luktar bränt och tåget står nu still.Vad har hänt? Folk rör oroligt på sig och frågar vad som händer, tågsignalerna är ur spel. Vi får stanna här tills de har åtgärdat problemet.

What´s wrong?

Vi rör på oss igen! En kvinna sa för en stund sen att hon trodde hennes sista stund var kommen. Jag skrattade för mig själv. Jag vet inte när vi kommer hem igen, vi är väl drygt 40minuter försenade nu. Vi rör oss knappt. JAg går snabbare än farten vi har med tåget i nuläget. Nu är det joggingtempo. Jag tror inte vi kommer fram än på ett tag. Jag tippar på 60min till i det här tempot. Klockan är just nu 17:39...

The time is.....

Jag hatar tåg. Det är det värsta jag vet. Jag ska förstöra varenda ett av dem. Dem förtjänar inte att finnas. Jag hatar dem!!!

Train is the devil!

Jag kommer fram till Falköping....inte Skövde. Vid 18:20 ungefär. Det var väl trevligt. Inte ens rätt station men nästan rätt tid. Jag var inte hemma förren klockan var 18:40 det är en sak som är säker.

Time is nothing, when you got bigger problems

Catch u later!
Dytte

Inga kommentarer: