fredag, juni 29, 2007

Cry

Vibrationerna från musiken får mig att tänka. Tänk, tänk om. Det är sån jag är.
Tänk om.

You have never seen me cry

Jag har tidigare pratat om planer och mål. Men aldrig sagt vad de innebär och innehåller.
Kan berätta att jag har lagt upp mål som jag har satt en tidsgräns på. De flesta av mina mål ska bli avklarade inom tre år. Dessa mål är realistiska och tiden för dessa är anpassad efter hur lång tid jag själv tror att det tar. När jag vill ha uppnått dessa mål.

Goal, shoot, goal, shoot, goal

Målen är glasklara. Det går inte tolka på något annat sätt än precis det som står. Ett av mina mål är att få min bok utgiven. Har sagt det tidigare, våren 2008 siktar jag på att få ut den. Mitt löfte till mina föräldrar.

Mitt tysta löfte.

Tänker ofta på mina föräldrar. Jag funderar ofta på hur det skulle vara om de inte blivit sjuka. Eller om de blivit friska. Hur hade mitt liv sett ut då? När jag tänker på det går det inte att föreställa sig. Man kan inte omformulera hela ens tillvaro.

Hela ens värld.

Ska absolut inte klaga på mitt liv jag har just nu. Har vänner som bryr sig om mig, jag får mer och mer skribentjobb, träffar nya människor, utvecklas som person, klarar mig. Mina närmaste vänner skulle jag inte klara mig utan. Absolut inte.

Friends forever

Sen sist men INTE minst - J. Hon kommer in i mitt liv på det mest underliga sätt egentligen. Jag skrev en gång till henne något i stil med detta "det är ju inte direkt så att jag kommer knacka på din dörr någon dag". Jag har fortfarande inte knackat på hennes dörr men trots detta är vi idag ihop och jag njuter av varje sekund jag får vara med henne. Underligt hur livet väljer vägar ibland. Bästa vägvalet på väldigt länge.

J is my shining angel

Catch u later!
Your targeting Dytte

2 kommentarer:

Anonym sa...

´Jag tvivlar inte på att du kommer att klara det. Jag tvivlar heller inte på att det kommer att bli riktigt bra... Det går inte att misslyckas om man heter Jocke. :P

Jay sa...

Jag jobbar hela tiden för att det ska gå i lås. Tror många skulle bli förvånade av mina mål.