måndag, juni 25, 2007

Midsommar

För andra året i rad firades midsommar i Malmö.

För andra året i rad blev det lyckat. Väldigt lyckat. Förra året var jag nere med Linus, men i år var jag nere helt själv. Eller själv och själv, jag var med J och hennes kompisar. Alltså jag trodde jag var hyfsat van vid skånedialekten. Men när en av hennes kompisar började prata så blev jag "öhh".

Han är skåning.

Han pratade på den bredaste skånska du kan tänka dig och rösten var störtskön.
J:s kompisar är för övrigt schyssta, de jag pratat med i alla fall. Har märkt att jag inte reagerar på att de pratar skånska längre.

No longer skånsk.

Midsommar firades som sagt i Malmö hos J. Jag sa aldrig detta till dig, men jag tyckte faktiskt maten var god även om inte alla höll med. Kvällen var trevlig även fast jag var trött och sen lite fundersam över en sak. Men det löste sig det också. Det jag funderade över. Gjorde mig ledsen för en stund men som jag sa innan. Det löste sig.

Kommunikation mina vänner.

Midsommar detta året var i alla underbar. Grymt bra.

Catch u later!
Your midsommar Dytte

1 kommentar:

Anonym sa...

Förlåt för att du blev ledsen. Vill verkligen inget annat än att göra dig glad och lycklig.
/ Din, bara din, J.