söndag, oktober 29, 2006

I stand here alone

Well I can say one thing, you lost

Frågan är, förlorade du eller jag? Jag tror det är jag som förlorar egentligen. Du vann, rätt stort också. Jag skriver alltid i gåtor, jag vet.

That´s who I am, im sorry!

Detta är en blogg som är förvirrande både för er och för mig. Jag bara skriver ner tankarna och sen sitter dem där och ler mot mig. Deras elakt grinande leende som hånar mig. Dem säger till mig att dem vann och att jag förlorade. Jag vet det nu och jag borde lyssnat på dem. Dem säger "vad var det vi sa" jag muttrar något i stil med "håll käften ni behöver inte påminna mig". Det är jag mot tankarna, vi har slagits lite nu. Tyvärr var dem ca 100tankar mig en ensam Dytte. Jag förlorade rätt stort fast jag kämpade väl. Åtminstone tre av tankarna är döda, jag lover.

Schizofreni? Ja tack

It´s over! Kampen är över och där ligger jag blödandes kvar. Knivstucken av mina egna tankar som nu hånfullt sitter och ler mot mig. Dem viskar något till varandra och skrattar sedan högt och rått mot mig. Dem vet att dem har vunnit och att jag ännu en gång förlorat mot dem. Mitt förstånd heter dem allihopa. Jag brukar följa mitt hjärta men förståndet vinner alltid. Det är därför jag ska göra det jag måste så snart som möjligt. Tankarna vinner ändå och jag förlorar!

What if I had gone blind? Would I have lived with a lie?

Catch u later!
Your sad Dytte

Inga kommentarer: