måndag, oktober 09, 2006

With or without you

Vi satt och lyssna på musik och sjöng(skrek?) här igår. Förvånansvärt att grannarna inte klagade egentligen. Det var inga vackra toner, vi gick liksom mer på känsla och galenhet än att det skulle bli vackert. Jag vet att det inte var vackert för vi spela in det. Japp, dem ljudspåren lär aldrig bli några greatest hits. Det kan jag lova.

Inga greatest hits här inte! Nej nej

Under kvällen kom "U2 - With or without you" på. Min ena vän som jag har kännt längst i mitt liv frågade mig om jag mindes hur jag och han lyssnade sönder U2 den där sommaren för 6år sen ungefär. Vi jobbade som trädgårdsskötare hos min bror och det enda vi tyckte var något att ha i hans skivsamling var just U2. "With or without you" blev liksom sommarens ledmotiv. Det var det som ledde oss igenom sommaren. Det var en grym sommar. Vi kunde nästan inget annat än att njuta. Vi gjorde så lite vi bara kunde på så lång tid vi bara kunde för att få mer cash i fickan. Åkgräsklipparen var en favorit och den som fick ta hand om den för dagen var lycklig.

Där cruisa vi fram på en åkgräsklippare i 5km i timmen och vinden blåste i håret. Underbart Javisst!

U2, jag hade nästan glömt av deras storhet. Vertigo är ju inte världens bästa låt dem kommit med om jag säger så. With or without you däremot, det är en låt som heter duga. Det var på den gamla goda tiden. Tiden då det inte fanns några bekymmer så långt ögat kunde nå. Vi var kungar den sommaren på vår åkgräsklippare och med U2 i våra öron. Det var underbart. Synd att den gamle goda tiden är förbi. Det kommer väl mera hoppas jag?

Vem vet? Kanske blir nästa sommar, en sommar med U2 och allt som hör till.

Catch u later!
Yours truly Dytte

Inga kommentarer: