onsdag, juli 23, 2008

Dont worry

Ju mer jag tänker på det ju närmare känns det. Det är inte så långt kvar. Det är fyra veckor kvar ungefär. Vad händer sen? Jo, då ska jag till Island och jobba. I två månader. På ett sätt ser jag fram emot det. På ett annat sätt gör jag inte det. Jag ser det som ett äventyr. Ett roligt sådant. Samtidigt kommer jag sakna Sverige. Skara. Familjen. Vännerna. Och självklart Josse. Det kommer bli jobbigt att inte kunna prata med henne lika ofta. Inte kunna träffa henne på två månader.

Missing it already

Island kommer bli ett äventyr. Ett annorlunda inslag i min vardag. Ett väldigt annorlunda inslag faktiskt. Om jag ska vara ärlig är jag trött på Sverige. Helst av allt vill jag iväg. Bort från allt. Från Sverige, Skara och allt vad rutin heter. Familjen och vännerna skulle jag givetvis sakna. Josse skulle få åka med. Givetvis. Jobba i något annat land. Helst något varmt land. Thailand eller Spanien kanske.

Thai

Jag drömmer mig ofta bort. Det vet de flesta som känner mig. Jag vill uppnå något med mitt liv. Upptäcka saker. Se saker. Utvecklas som människa. Inte gå i trista färdiga rutiner och fotspår. Jag vill mer. Så mycket mer än så.

More then the old same story

Inga kommentarer: