torsdag, juli 17, 2008

Give me the keys

Nu är det problem. Jag gillar inte problem. Speciellt inte när det drabbar mig. Nu strular den tidigare hyresgästen med nycklar och säger att värden kanske inte får dem förrän på måndag. Imorgon ska han besiktiga lägenheten i alla fall. Men det är inte säkert att han får nycklarna då. Detta irriterar mig något fruktansvärt. För hon sa att hon skulle vara klar senast idag. Då borde det inte vara så svårt att ge värden nycklarna som ger dem till mig.

No keys

Linus sa åt mig att sluta "lipa" över det. Det är väl kanske inte just det faktum att hon behåller nycklarna för någon extra dag. Min planering däremot förstörs fullständigt. Och det gillar jag inte. Därför gillar jag inte att hon behåller nycklarna. Jag har bett vänner om hjälp med att flytta just imorgon och på lördag för att vi ska vara klara på måndag. Vilket, om hon inte ger värden nycklarna, kommer vara startdagen för vår flytt. Mitt svar till Linus var då att han kunde flytta allt själv om han tyckte att det var så jävla roligt. Han svarade inte på det. Undra varför.

Wonder why

Nu får vi se om jag får börja flytta imorgon eller inte. Jag hoppas det och enligt mig är det ren idioti att behålla nycklarna. Okej, kanske inte idioti men ruskigt onödigt. Give me my keys so I can move my stuff.

Keys, keys and keys

Inga kommentarer: