söndag, juli 06, 2008

Lilla städtanten

Idag har jag packat, packat och packat. Städat lite också. Linus är ju inte så grym på det där med att städa. För er som inte vet är Linus grabben jag delar lägenhet med. Han är inte så duktig på att städa som sagt. Först får man tjata livet ur honom så han praktiskt taget vill döda mig. Sen så mot alla odds och när man gett upp hoppet så börjar han städa (det har hänt att han struntat i det trots tjatet).

Cleaningdude

Men Linus gillar inte att städa. Det vet alla som känner honom. Han städar när han absolut måste och det är inte ofta. Så när han sätter igång så städar han det som syns mest. Han skulle nog aldrig göra rent på ett ställe som inte syns om han inte fick stora klagomål från mig eller sin......mamma. Jag funderar på hur det kommer bli när han fixar egen lägenhet. Frågan är om jag vill veta hur det kommer se ut då. Han ska hyra min lägenhet i andra hand när jag är borta på Island. Då lär han få städa även om jag inte är hemma. Det ska jag se till. Sen lär han få städa precis innan jag kommer hem. För jag tänker inte städa det första jag gör när jag kommer hem. Då lär jag ha roligare saker för mig.

Funny funny

Vem kommer tjata på honom om att städa när han har en egen lya? Inte jag. Hur kommer det då gå? Det kommer utvecklas till en stor story detta när det väl händer. För än har han inte fått tag i en egen lägenhet. Hur mycket han försöker vet jag inte. Har inte hört att han ringt på någon än så länge. Jo förresten. En. Den ville han inte ha. För duschen var i källaren. Det kan jag förstå. Vad har hänt sen dess då? Jag har ingen aning faktiskt. Undra om han vet det själv. Nu ska jag snart fortsätta städa. På mitt rum. Han ska fixa resten av lägenheten. Han är så duktig så nu.

Lilla Linus

1 kommentar:

Anonym sa...

väntar med spänning på hur städningen artar sig... av det jag har hört så kan jag bara säga två ord: Lycka till ;P
Kram