onsdag, juli 02, 2008

Mr Commercial

Jag är kändis. Okej, kanske inte kändis men jag är just nu på många olika platser i Jönköping samtidigt som jag sitter här i Skara och skriver detta blogginlägg. Jag är på massor av bussar i Jönköping. Inte kroppsligt. Men bildligt. En bild innehållande två blondiner, en kille och en kille till i bar överkropp och en blå overall som täcker resten av kroppen på en volleybollplan. Jag är han i bar överkropp och den blå overallen.

Blue overäll

Fick idag reda på av en kompis i Jönköping att jag pryder en hel del bussar där. Tillsammans med den andra killen och de två blondinerna. Det är en reklam för högskolan i Jönköping. Och bilden verkar ruskigt populär faktiskt. För den bilden togs under min inspark. Det vill säga för cirka tre år sen. Den har använts ruskigt mycket på högskolans egna hemsida och i deras kurskataloger. Nu är jag tydligen på bussar också.

Popular

Jag borde egentligen få pengar för detta. Tycker jag. Tror inte dem tycker det. Men om man ser det såhär. De har inte frågat mig om de fått fota mig och de har inte heller frågat om de får använda det i reklamsyfte som de nu faktiskt gjort. Jag ska maila den pressansvarige på högskolan i Jönköping och se vad de säger om saken. Jag kanske har tur. Nu ska jag dock iväg till jobbet och vända ost. Kul. Inte.

Hej då

Inga kommentarer: