måndag, juli 07, 2008

Give me a job - rejected

Jag jobbar på ångestfabriken nu i sommar som ni vet. Detta är andra sommaren jag jobbar där. Gillade förra sommaren bättre än vad jag gillar denna. Kanske just för att jag vet exakt vad som kommer hända. Lite mer rutinerad nu helt enkelt. Men det var inte därför jag började skriva detta inlägget. Nu kommer jag till det.

Coming NOW

Förra veckan var vi på linje tre på ett möte med chefen. Jag blev erbjuden ett vikariat på ångestfabriken efter sommaren då. Det vill säga under den tiden jag är på Island. Som ni säkert förstått så kommer inte detta ske. Att jag tar vikariatet alltså. För grundperioden är under den tiden jag är på Island. Det går visserligen att få förlängt efteråt. Om man sköter sig. Vilket jag skulle göra. Jag har i alla fall pratat med chefen och sagt att jag är tillgänglig när jag kommer hem från Island. På ett sätt hoppas jag att det inte finns något utan att jag är på ett annat jobb. Ett jobb jag verkligen vill jobba med. Journalistik och media i stort. Det vore grymt.

Vikariat

Inga kommentarer: