torsdag, juli 17, 2008

Moving up and down

Mitt hem ser ut som en stor flyttlåda med en massa små i den. Snart flyttar jag. Till grannhuset. Till en etta. Jag och Linus ska inte dela lägenhet längre. Eller jo, det ska vi. Några veckor till blir det. För han har inte hittat en lägenhet än och jag har lovat att han ska få dela lägenhet med mig tills jag åker till Island. Sen får han hyra min lägenhet av mig i andra hand tills jag kommer hem. Det vill säga i Oktober. Sen vet jag inte riktigt vart han tar vägen.

Where will he go?

Igår slog det mig också att det inte är så långt kvar tills jag ska till Island. Fem veckor kvar nu. Det var Josses mamma som påminde mig. Jag har fokuserat på flytten nu och inte haft tid att tänka på något annat. Därför har jag inte tänkt på att det är så nära som det faktiskt är.

Close one dear

Idag har jag sökt lite jobb och mailat några av mina mentorer. Får se vart det bär av. Förhoppningsvis får jag det jobbet jag vill ha av dem. Vissa jobb söker jag enbart för att jag måste. Vill börja jobba snarast men det är det ingen som förstår. Att inte ni arbetsgivare förstår att jag är den bäst lämpade för tjänsten ni vill fylla.

Arbetsgivare

Inga kommentarer: