onsdag, juli 30, 2008

Telia=Felia

Jag har flyttat till grannhuset och jag ville därför flytta över min telefon. Tanken var att telefonen skulle varit inkopplad redan i torsdags förra veckan. De ringde dock när jag var och jobbade och lämnade varken ett meddelande eller ett nummer jag kunde nå dem på. De ringde fem gånger totalt. Jag fick boka en ny tid. Den var igår mellan 8-12. Då skulle de komma och fixa telefonen.

Telia?

Det hade inte kommit någon tekniker vid 12 så jag ringde telia där jag först blev bortkopplad. Nästa gång jag ringde in förklarade kundtjänst att de hade försökt ringa mig....på min hemtelefon. Hur idiotiskt är inte det? Om jag hade den inkopplad skulle jag inte behövt ringa telia. Sen skulle de tydligen ha ringt min mobil också. Vilket de inte gjort för jag hade inte ens fått något samtal till mobilen. Och vilket nät har jag på mobilen? Jo, telia.

Felia? Ja

Nu ska de komma på måndag efter klockan 16.00 istället. Om de inte kommer då så kommer jag skita i det och säga att de får stryka vissa avgifter för att jag inte kunnat använda telefonen överhuvudtaget. Sjukt av telia som för några år sen hade monopol på telenätet och fortfarande har det till viss del att inte kunna ordna en enkel sak på deras eget nät. Felia är helt åt helvete helt enkelt. Jag känner mig irriterad på företaget och frågar mig själv om jag kommer återvända till dem när jag kommer hem från Island. Vi får se.

Telia=Felia

Inga kommentarer: