tisdag, januari 20, 2009

Money

Jag var med några vänner för några veckor sedan. Några jag inte träffat på länge. Det hela var trevligt men en fråga som ställdes till mig kändes väldigt fel. Kommer inte ihåg frågan ordagrant men det lät något i stil med "tänker du bara på pengar?".

Money

När frågan ställdes visste jag inte vad jag skulle svara. Den kom apropå ingenting kändes det som. Självklart tänker jag på pengar men inte enbart. Långt ifrån. Därför tog jag illa vid mig. Jag vill tjäna pengar så jag klarar mig och kan hjälpa andra. Sen är jag rätt nöjd. Visst har jag en dröm om att bli snuskigt rik men vem har inte det?

Kapitalist

Frågan var helt oväntad och sårade mig. Jag trodde dessa personer kände mig bättre än så men tydligen inte. Jag vill tjäna bra så jag klarar mig och kan hjälpa andra. Tyvärr tjänar jag inte så mycket men jag hjälper ändå. I flera månader har jag gett runt 1000 kr i bidrag till en fond som alla nog vet vad den heter. Trots att jag egentligen inte haft råd. Men om jag kan hjälpa någon vill jag gärna göra det. Det är mitt försök till att hjälpa.

Help

Sen bryr jag mig om hur jag går klädd. Vill klä mig snyggt men ändå avslappnat. Det känns ofta som det jag tycker är snyggt är dyrt. Därför kostar mina kläder numera mer än vad de gjorde för bara något år sen. Kanske är jag mer fåfäng än jag var tidigare. Kanske har jag bara mer pengar att röra mig med. Eller så är jag en annan person idag än vad jag var då. Men att jag bara bryr mig om pengar? Nä, det skär ett sår i mig.

Cut me

Jag gillade inte frågan och jag förstår inte varför den kom. Skärpning. Men det är lugnt. Alla har rätt till en åsikt och likaså dem. De som känner mig vet svaret på frågan. Jag känner att jag redan svarat på frågan i och med detta inlägg.

Slut

Inga kommentarer: