fredag, januari 30, 2009

Nyttig?

För några dagar sen tänkte jag hoppa på den här nyttighets-trenden. Fullkorn stod på inköpslistan. Allt som gick att köpa med fullkorn skulle jag köpa. Pastan är det lättaste och det var där jag började. Plockade ner första paketet och stannade sedan upp.

Stop

Jämförde priset, jag är ju trots allt arbetslös, och det skillde 5-7 kr mellan den vanliga pastan och fullkorn. Gissa vilken som var billigast. Inte var det fullkorn i alla fall. Hur tänker dem då? De vill att vi ska äta nyttigt men när de sätter sådana priser så det skiljer så mycket gör att man väljer att inte köpa det. Det borde de förstå själva.

Understand

Därför blev det inget nyttigt för mig på det viset. Jag har min fullkornsspaghetti. Det får räcka, i alla fall ett tag till. Fungerar nämligen inte som arbetslös att vara nyttig hela tiden. Det blir helt enkelt för dyrt.

Dyrt

Inga kommentarer: