lördag, januari 10, 2009

Piteå

Är i Piteå nu. Ligger på hotellrummet helt utslagen. Är trött och skulle kunna somna redan nu. Det får jag inte göra för då somnar jag inte ikväll. Imorgon ska jag upp tidigt. Inte lika tidigt som idag men fortfarande tidigt. Ska upp vid sju på morgonen. Idag fick jag ge mig upp vid tjugo i sex.

Pite

Jag frågade några efter vägen till ica här i staden och det var nog bland den bredaste norrländskan jag hört. Men jag förstod vad de sa i alla fall. På hotellet jag ligger på nu, Skoogs, så trodde de att jag var norrlänning. Jag funderade lite vad de gick på men alla kan höra fel. Men de trodde verkligen att jag var från trakten.

From Norrbotten

Snart ska jag bege mig till ica. Innan dess ska jag fota lite. Måste ha något att äta. Men jag uppdaterar senare. När jag kan....

Ica

Inga kommentarer: