lördag, januari 10, 2009

Norrland

Befinner mig just nu på Luleå busstation. Förväntade mig snö och fick snö så det står härliga till. Blev också lite förvånad då de faktiskt åker över isen med skridskor, spark och till fots. Överallt. Det var som en massa små myrstigar som folk rörde sig på. En lite rolig grej här i Luleå. Ville ta ett kort men satt på bussen och jag vill inte villa bort mig här i snölandet.

Iceskating

Snart ska jag röra mig till Piteå. En timme tills jag sätter mig på en buss som kommer ta mig dit. Men en annan observation jag gjort är att de äldre pratar roligt. Enligt mig i alla fall. Svårt att förklara hur det låter. Kan säga att jag inte är van vid det och att det låter speciellt.

Language

Nu ska jag packa ner datorn för denna gången. Uppdaterar senare. Då är jag antingen i Piteå eller i Umeå. Spännande. För övrigt hade Nevnarien gillat landskapet här uppe. Men som en del av er vet så drog hon sig ner till Götlaborg istället. Samma dag som jag lämnar stället. Vilken stil. Sånt gillar vi inte.

Neverinluleå.

Inga kommentarer: