fredag, januari 02, 2009

Nu drar jag

Imorgon jobbar jag på ångestfabriken. Det är en av mina sista dagar. Efter det jobbar jag tre dagar till och sen är det slut. För den här gången. Får se vad som händer sen. Trots allt mitt hat och min ångest jag får av fabriken så trivs jag ändå väldigt bra med mina arbetskamrater och det gör nästan allt. Sen att det är bra betalt med tanke på vad jag gör är inte heller fel.

Sad but true

Efter att jag slutat jobba imorgon är det jag som förflyttar mig neråt i landet. Närmare bestämt Skåne. Jag vet. Har fått någon kärlek till Skåne och vad som än händer så kanske jag alltid kommer åka tillbaka till det forna Danmark. Finns något eller, som nu, någon som lockar där de pratar som om de hade gröt i munnen. Vilket jag inte håller med om längre då jag lärt mig att förstå "språket".

Language

Imorgon drar jag i alla fall till landet där nere för att stanna i fyra dagar. Vad det dagarna kommer innehålla vet jag inte. Det lär jag snart bli varse. See ya in SKÅNE.

1 kommentar:

Danne sa...

En något sen besvarad nyårshälsning Jocke! Hoppas du mår bra, och har bra där nere i söder.


// Danne