fredag, januari 09, 2009

Travel

Snart börjar min resa. Och jag är redan trött. Inom en timme sitter jag på fordon som tar mig ner till Göteborg där jag kommer spendera natten. Imorgon bär det tidigt som attan ut till Landvetter (06:25 går flygbussen). Det går vidare till huvudstaden och byte sker till ett plan som tar mig till Luleå.

Flight 911 for Luleå

Efter det transporterar jag mig via taxi, buss och tåg till de platser jag ska till. Kommer kosta skjortan och kanske ett par byxor. Väl uppe i norr kommer jag besöka Piteå och Umeå för intervjuer. Båda för boken. Funderade på att ta en tredje och fjärde person när jag är på väg hem, i Stockholm. Men det blir helt enkelt för mycket att göra på en och samma gång. Sen måste de förbereda sig. Vilket jag inte anser att de hinner göra om jag drar iväg ett mail om det nu.

Skjortor

Kommer ta en del foto och försöka klä mig varmt. Långkalsongerna är packade. Utifall att. Du vet aldrig vad som kan hända. Har med mig lite smått och gått upp till snölandet. En laptop, två kameror (en system och en kompakt) inspelningsutrustning, block, böcker och så vidare. Det är en del. Dessa kommer underlätta mina intervjuer och min hemresa. Hemresan skär nämligen med tåg. Det tar runt 12-14 timmar. Kommer få sova på tåget och komma hem vid halv tio eller halv två dagen efter att tågresan tar sin början.

Många timmar

Uppdaterar mer när jag kommer till Göteborg ikväll och när jag kommer in på hotellet i Piteå eller Umeå. Då kommer jag även skriva om några andra ämnen. Bland annat sista dagen på ångestfabriken som var idag. Det vill ni inte missa....

I Göteborg bor mitt hjärta

Såhär går resan från Stockholm

Inga kommentarer: