söndag, augusti 02, 2009

I got a inneboende vikarie

Nu sitter jag här i en annan del av Skara och kallar mig helt plötsligt inneboende. Det känns konstigt och inte alls som jag. Men nu är det jag och det är så verkligheten ser ut just nu. Snart ändras den också. Till vad har jag inte bestämt men det ger sig det också. Förr eller senare.

inneboende

I helgen har jag jobbat. Inte alls lika mycket som förra vikariehelgen jag gjorde på tidningen men exakt samma tider. Betalt får jag ju ändå. Han som jobbade som redigerare idag var sommarjobbare. Jag fick hjälpa honom en hel del då han ännu inte verkar ha koll på grejerna. Trots att jag bara gjort det mesta på tidningen en gång tidigare så fixade jag allt han behövde hjälp med. Jag hoppas bara att han fyller sidorna som han skulle annars blir det tråkigt.

Sommarjobbare

Någon dag snart ska jag börja planera min framtid. Än har jag bara planerat tre veckor framåt. Två är jobb och en är förmodligen Norge. Sen har jag ingen aning. Det ger sig så småningom.

Weeks

2 kommentarer:

Dajno sa...

Tjena Dytte!

Har du någon mailadress eller msn man kan nå dig på?

Jay sa...

det går bra att maila/msn:a mig på jocke_a_85@hotmail.com