torsdag, augusti 27, 2009

Cash in japan

Nästa vecka vet jag inte om jag bor i Skara. Kan inte bo hos min kompis längre. Det är inte schysst. Inte snällt. Han har inte sagt något men jag tror inte det är så bra att jag stannar kvar för länge. Det jobbiga är om jag ska jobba nästa vecka, vilket jag tror att jag ska. Tidningen ringde mig häromdagen och erbjöd jobb på fredag men då ska jag iväg. Sen skulle han ringa mig nästa vecka igen för att förmodligen ge mig jobb då. Ångestfabriken vill också ringa mig.

Can't stay

Istället funderar jag på att göra lite intervjuer och jobb på annan ort. Då kan jag vara iväg en vecka eller två utan problem och det är ju rätt bra ändå. Sen en vecka här och en vecka där och sen är det förmodligen off. Fick förresten svar på min prisförfrågan jag gjorde hos en resebyrå. De frågade om jag kunde tänka mig att ta landvägen en av sträckorna. Jag förstår inte riktigt hur de tänker. Stoppen ligger liksom på olika kontinenter. Blir jobbigt att gå genom Atlanten. Sen en rolig grej. I Ecuador där det är tänkt att jag ska bo och jobba lite så fick jag ett svar som oroade mig lite. "The bodyguard lives in the back and you have to feed the dogs who also guards" Ahh, kul. Nice. Lajbans. Ni fattar.

Walk right through

Jag var väldigt nära att tacka nej till jobb idag. Tyckte att jag tjänat så bra denna veckan redan så jag kunde unna mig att vara ledig en dag extra. Sen tänkte jag att en dagslön här kan ändå ta mig runt en vecka på de platser jag vill till. Så då kan jag lika gärna jobba men det satt långt inne. Men imorgon är det i alla fall ledigt och helg. Det är skönt.

Weekend

Nä, nu ska jag göra annat än att nörda mig. Ska kanske packa lite....näää. Jag väntar med det tills imorgon.

Inga kommentarer: