fredag, augusti 14, 2009

Coming soon

Nu var det slut för denna gången. Vad händer nu? Det undrar jag. Någon som kan svara på det? Givetvis inte. Men så är det. Igår var sista dagen på ångestfabriken för denna gången och timmarna gick fram som sniglar i motvind.

Snail

Nu funderar jag på att dra till Norge ett par dagar och sen röra mig vidare. Mot nya mål och äventyr. Men frågan är självklart var? Jag fick en helt underbar idé igår men nu får jag se om det är genomförbart. Men det handlar självklart om en bok. Man tycker att jag borde avsluta de två jag redan håller på med men med de är jag beroende av andra. Denna är jag helt beroende av mig själv på och jag har storyn klar. Jag har redan tänkt ut lite vad som ska hända och boken ska handla om olycklig kärlek och riddare. Ohh svår gissning kanske ni tänker. Men det kommer bli ett äventyr.

Adventure

Boken är något jag kan skriva på oavsett var i världen jag är bara jag har tillgång till min fil. Därför känns det rätt bra faktiskt. Jag kom på det igår när jag jobbade och började där skissa ner idéer till boken och sen lyckades jag, oturligt nog, glömma mitt papper på en station då givetvis en annan person hittade det. Personen ifråga läste igenom vad jag hade skrivit och tankar kring det (ni kanske undrar om jag jobbade men det gjorde jag faktiskt) och fattade (!) att det var mitt. När jag frågade hur hon kunde veta det så sa hon bara att det är ingen annan på det stället som skriver och skriver lika bra som jag. Hmm jag börjar undra om personen ifråga läser min blogg eller något annat jag skrivit. I så fall. Välkommen min kära ångestkompis.

Read it

Inga kommentarer: