torsdag, augusti 20, 2009

Learn spanish?

Det blev sent igår för att uttrycka det milt. För att vara vardag alltså. Blev väldigt många jobb sökta och än så länge ser det bra ut. Har redan fått lite positiv respons från två av de jag sökt. En har redan skickat ett test som jag ska göra och sen ska jag göra en intervju och ett test till. Om jag fixar detta, och om jag vill då, så har jag ett jobb utomlands. Inte helt fel.

Workey

Men fortfarande så är målet att komma till något land som pratar något av de språk jag sökte nu i höst och som jag kommer söka in till våren igen. Det hade varit en fördel och jag hade lärt mig mycket mer på det och att vara på plats i tre månader eller mer och tvingas prata språket man vill lära sig. Det ger så mycket mer än en kurs.

Course

Som det ser ut nu så har jag chansen att förbättra min engelska eller börja lära mig spanska. Jag vill lära mig spanska också men ville vänta lite med det. Om jag får jobb där så förändras det radikalt då jag kommer få spanska-lektioner och tvingas prata det med folk då de inte är så bra på engelska. Det borde skynda på lärandet i och för sig men ändå.

Spanish

Vi får se vad som händer nu. Det kan lika gärna bli ett jobb i Sverige men just nu känns det inte så troligt om jag säger så. Det känns som att jag har svårare att få ett jobb i Sverige än vad jag har utomlands utav någon anledning. Utomlands verkar de vara mer trevliga i sitt sätt att bemöta sökande också.

Apply

Inga kommentarer: