onsdag, augusti 12, 2009

Hunting memories

Två dagar kvar. Det är sjukt egentligen. Vad jag ska göra sen vet jag inte. Länge har språk varit det hetaste alternativet men min äventyrslusta tar över. Vill inte vara låst. Inte än. Inte nu. Därför ser jag mig om efter alternativ. Men vad?

Africa?

Utomlands är ett hett alternativ. Att leva som bohem är.... inte lika hett. Men fortfarande en möjlighet. Helst av allt skulle jag vilja läsa språk till våren och kanske resa lite nu under hösten. Jobba lite. Göra annat än att vara kvar här i Skara och området här. Fick ett arbetserbjudande för några dagar sen som ingen riktigt vet om än. Så hemlig som jag är så har jag ju inte sagt något. Jobbet är dock i Malmö. Vilket känns både stort men samtidigt fel.

Wrong

Malmö är en stad som väcker minnen. Både på gott och ont. Vad jobbet gäller? Det är inget stort jobb men rätt bra betalt men samtidigt vet jag inte om det är vad jag vill göra. Att komma från en plats med minnen till en annan känns inte helt rätt. Vill vara clean. Göra något annat. Malmö är allt annat än annat. Det är mitt förflutna som jagar mig.

Hunter

Time will tell

Inga kommentarer: