tisdag, augusti 04, 2009

Mindre än två veckor kvar

Sen ska jag iväg på något. Vad vet jag inte. Framtiden har inte valt att delge mig denna information än. Istället sitter den och skrattar åt mig. För att jag inte vet och hon vet. Men jag bryr mig inte. Istället skrattar jag tillbaka och säger att allt kan ändras beroende på sina val.

Choice

Jag kommer förmodligen dra iväg en vecka till Norge. Kanske söka jobb. Vem vet. Sen ska jag ut på min roadtrip. Kanske ska jag lägga in ett stopp hos alla bloggare jag följer. Stalka alla genom att tälta utanför deras hus/lägenhet. Bara för att liksom. Sen säger de att skolan börjar. Eller egentligen börjar den redan när jag ska på min roadtrip. Men jag väljer att bortse från det just nu. Istället lever jag i förnekelse.

Denial

Snart kommer min kompis hem från jobbet. Han är även min "hyresvärd", städboss, matlagningsboss unt so wieter. På ett sätt känns det dumt att bo här. På ett annat inte. Men jag vill aldrig tränga mig på. Vill vara den som erbjuder en sovplats, inte den som blir erbjuden. Nu är jag dock här och jag och min kompis får göra det bästa av det. På en sisådär 46 kvadrat. Eller 46 kvadrat kärlek som jag tyst kallar det. Min kompis vet inte om det än. Kanske skulle han bli rädd för min kärlek. Bäst jag håller tyst.

Shut up

Inga kommentarer: