tisdag, december 09, 2008

Italiano

Idag fick jag ett mail. Inget ovanligt i sig. Jag får runt 5-10 mail om dagen. De flesta är reklam och skräppost. Ibland dimpar det däremot ner något fint. Något jag vill ha. Som idag.

Write

Läste det nyss och jag blev väldigt fundersam över vad det var. För det hela var skrivet på ett helt främmande språk. Eller ja, nästan. Språket var italienska och än är jag inte så bra på det att jag kan läsa, skriva eller prata det obehindrat. Långt ifrån.

Far from it

Jag började dock att tråckla mig igenom mailet för att tyda vad som stod. Jag förstod ganska snabbt att det handlade om den italienska kurs jag anmält mig till i vår. Någonting om telefonmöten och om jag fortfarande var intresserad. Det hjälpte mig föga så jag började översätta. Ord för ord. Det gick bra faktiskt. Jag fick något som var på svenska. Kanske inte klockrent översatt men ändå. Jag förstod vad som stod och det var huvudsaken.

Kan du tyda vad som står?

Carissimi

Sono felicissima di avervi visto nella lista delle persone che erano interessate ad iscriversi al corso di Muntliga I per il vt09

Se siete ancora interessati a partecipare a questo corso e avete delle domande o non ricevete nessuna risposta da “Antagning” scrivetemi pure

Io vi aspetto per cominciare una nuova avventura nella lingua e cultura italiana attraverso i nostri incontri telefonici e incontri sulla rete

A presto
.......

Inga kommentarer: