onsdag, december 17, 2008

Ryktet

Idag fick jag ett rykte bekräftat. På mitt jobb cirkulerar det många rykten och flera av dem kan man avfärda direkt. Andra är såna man får kolla upp lite mer. Det ryktet jag fick bekräftat idag var ett av dem. Detta trodde jag inte heller var sant. Men kunde inte vara säker.

Sure of it

En kille på ångestfabriken har åkt fast. Big time. För droger. Jag har jobbat med honom många gånger och pratat med honom desto fler. Har nästan förstått att han har problem med spriten. Det var för många rykten som cirkulerade om det för att förneka det. Nu har han tydligen åkt fast i en drogkontroll och därför är han sjukskriven. Det anser jag är sjukt.

Sick

Jag trodde mer om honom. Bättre. Så gör han detta. När han många gånger förklarat för mig att han inte ens haft problem med spriten. Nä, inte alls. Kom igen. Jag vet att jag inte visar någon som helst förståelse. Men det gör jag faktiskt. Jag fördömer honom inte lika hårt för jag vet hur han är i övrigt. Det förändrar inte vad han gjort. Absolut inte. Men det mildrar. På något sätt gör de det.

Forgive me

Är trött nu. Besviken på honom. Varför gjorde han detta mot mig? Mot sig själv? Frågorna är som vanligt för många. Svaren för få. Jag går och lägger mig snart. Kanske svaren kommer till mig imorgon.

1 kommentar:

inmanejable sa...

Ibland kan människor i ens närhet verkligen göra en besviken. Man känner sig grundlurad eftersom man "gått på" något helt annat än det som var sanning.

Förhoppningsvis kan man hitta tillbaka. Annars får man hoppas att man kan hantera försluten.