tisdag, december 16, 2008

Tysken+Jonas+Dytte=sant?

Jag läser Tyskungens blogg. Har kanske läst den i två, tre månader nu. Gillar den. Han kan blanda humor och allvar utan att det blir konstigt. Jag har inte hunnit ta mig igenom hela hans blogg. En dag ska jag göra det. Vill veta mer om vem han är.

Who are you?

Han är som mig i vissa delar. Bryr sig om människor som drabbas av cancer och startar insamlingar. Jag tycker om Tyskungen. Han verkar snäll. Omtänksam. En smart person med lite distans till världen. Inte så gravallvarlig man kan tycka att många bloggare är ibland. Som jag. Min blogg är ofta seriös. Men det är min. Så jag skriver vad jag vill.

Råkade vara

Det är samma sak med Jonas. Han har också drabbats av cancer på ett vis. Hans pappa gick bort i det. Vi har det gemensamt. Även om vi inte vill det. Det var inget vi valde. Var något som bara blev. På ett sätt ser jag upp till honom. Han vet inte om det men det gör jag. Om han läser det här en dag kanske han undrar varför jag ser upp till honom. Det får han.

Se upp till någon

Tyskungen och Jonas är två personer jag skulle vilja träffa en dag. Ta en fika på något ställe med schysst musik. Dra ut och fota lite. Eller ja Jonas får fota och jag och Tyskungen får stå bredvid och se dumma ut. Kanske tar den store fotografen ett kort på oss när vi inte ser. Där vi ser skitsnygga ut. Det vore ju något. Sen går vi ut och äter middag. Jag bjuder. Trots att jag inte har råd. Men jag gör det för att jag är en schysst kille i otroligt trevligt sällskap. Sen kanske vi kollar stand up. Tysken har koll på det där. Avslutningsvis drar vi oss ut till krogarna. Tar en öl eller två. Okej, jag tar en cider. Dricker ju inte ens öl. Men kan försöka. För att vara trevlig.

Tysken och Jonas

Det är dags att styra upp det hela. Kanske i Januari. Då har jag inget jobb. Jag ska till Stockholm då. Ska du det Jonas? Vi kan mötas där. På fiket med den schyssta musiken. Glöm inte kameran. Och Tyskungen tar med sig lite skämt. Jag tar med mig och ett jäkla gött humör. Ellt gôtt som vi säger här på framsidan. Vad säger ni?

Kom igen nu

2 kommentarer:

Klaus-Peter Beiersdorf sa...

Jag bjuder på Cidern

/Klaus

Jay sa...

Jag kommer hålla dig vid det tysken. Sen är det jag som bjuder på maten. Det fixar jag.