fredag, oktober 28, 2005

Anti?

Det var någon som sa att jag var en kvinnofientlig antifeminist. Hmm är jag?, frågade jag mig själv. Nä det kan verkligen inte stämma. Jag, antifeminist? Nä inte en chans!

Jag har haft en flickvän som verkligen lyste feminist hela hon. Jag såg inget dåligt i det. Absolut inte! Bara hon inte började hata män så var jag lycklig. Det gjorde hon inte och gör väl inte det idag heller vad jag vet. Hon är en av de trevligaste tjejer jag träffat på. Jag var ju ihop med henne för den hon var, inte för något jag ville att hon skulle vara. Dvs jag var jag gillade den sidan och tog den för vad den var. Nä jag vill slippa bli anklagad för att vara en kvinnofientlig antifeminist! Jag är emot en del av det som feminismen står för. För att det gynnar enbart kvinnorna. Nu säger ni säkert men det är ju kvinnorna som har lägre lön än oss män osv osv. Jag vet detta och tycker detta är fel. Men satsa på något jämlikt när ni säger att det ska vara det, istället för feminismen.

Catch u later!
Dytte

1 kommentar:

Anonym sa...

jocke han är ball för han har pollenallergi :-)
det är klart att man inte ska va emot att kvinnor ska tjäna lika eller mer än vad vi "män" gör... men men... vi så fotsoldater kan inte göra nått åt diktaturen.. krävs en revolution för att "staten" ska förstå o jämnställa könen!!!
serru!
men d e ball