torsdag, oktober 27, 2005

Grymt

Var på gymmet häromdagen! Jag och kompisen tränade så det stod härliga till. Jag satt där och träna för glatta livet iaf. Men så mitt i all denna träning så börjar det trilla in ovanligt många tjejer i denna delen av gymmet. Jag börjar fundera lite på vad som ska hända nu. Svaret får jag snabbare än vad jag trodde. För rummet fylldes på nolltid av tjejer/kvinnor i åldrar från 22 till säkert 40+. De ska köra ett step up pass. Jag började fundera lite hur tusan man kör övningar till ett sådant pass. Så jag stannade kvar för att lära...jag lovar att det var enda anledningen även fast det var en och annan snygg tjej där ;-)

Jag fortsätter min egen träning och tänker att jag kan förena nytta med nöje(fri tolkning). Jag menar givetvis att jag kan fortsätta träna samtidigt som jag lär mig hur ett step up pass går till. Förlåt mig ni tjejer som läser detta men jag är bunden av min mansroll i samhället. Har aldrig i hela mitt liv varit med på ett step up pass. Jag började med att fascineras av hur bra alla hängde med i alla rörelser som visades. Jag hade ju inte haft en suck mot dessa tjejer/kvinnor. Jag hade legat flera steg bakom och börjat om minst en sisådär 100gånger för att vara exakt. Det fanns tydligen en massa saker de kunde göra bara med hjälp av en liten "bräda" som var upphöjd. De har i alla fall fantasi! Allt möjligt gör det med den där "brädan", hemskt imponerande.

Sen så börjar jag tänka, hur kan det där vara så roligt? De använder en "bräda" och gör massa olika steg på den. Hur tusan kan det vara roligt? Jag vet inte men alla kanske inte tränar för att det är roligt utan för att komma i form. Det var en tjej där....jag har sett henne många gånger förut och vet lite om henne och så. Hon måste banne mig vara mer vältränad än jag. Det känns hårt att erkänna men jag är iaf man nog att erkänna det. Hon är grymt tränad tycker jag. Sen så har jag viljan när det väl gäller. Den räcker oftast långt men med träning räcker den ännu längre.

Slutsats: Imponerad av dessa tjejer/kvinnor som tränar detta varje vecka. Det var kul att titta på, man började fundera lite(inte på hur snygga de var och om jag kunde få deras nummer). Nä de hade grym kordination och verkade alla väldigt med. Detta var tjejer/kvinnor i alla åldrar och alla dess olika former.

Gött tjejer kämpa på!

Catch u later(girls)!
Dytte

1 kommentar:

Anonym sa...

Det var fan ball att träna o se hur de hoppa runt o lekte med en stav o så.. hum det lät weird... d va iaf ball att träna o se bruden i blåa shortsen träna... hon va najs... ska du ragga på henne också? eller varför inte ragga på hon som var mer tränad än dig? det borde la gå eller? dytte the man som klara allt...
eller gör han det? dytte the man alltså... :P

jag tror att det som hände på gymmet inte var en engånshändelse... det kommer sikkert hända igen... det är ett faktum snarare än ett påstående... ball va?