tisdag, oktober 18, 2005

Har du bråttom?


Hej mina vänner! Trevligt att träffas igen.

Den riktiga vinterkylan slår hårt på dörren. Var minusgrader när jag gick upp idag. Frosten låg kall och tung på marken. Frosten får det att rysa inom mig.

Sitter nu här i tåget och tittar ut genom mitt fönster. Allting passerar som om jag sprang för mitt liv och inte skulle stanna för något. Jag har en raketmotor på min rygg och flyger fram över de öppna vidderna.

Allting går alltid i turbo i dagens läge. Man måste göra allting snabbt och bra. Alla har vi en deadline för allt vi gör känns det som. Med en allt tightare deadline och ökade krav så blir det en oerhörd stress för vilken människa som helst. Stressen finns numera i allt! Bara du ska någonstans så stressar du. Du försöker hela tiden maximera sakerna du gör, på så lite tid som bara möjligt. Alltid är det något som knackar dig på axeln eller flåsar dig i nacken som du behöver göra.

Inte undra på att folk mår dåligt av all stress. Du kan inte gå någonstans idag utan din mobiltelefon. För du vill alltid bli nådd....oavsett vart du är och vad du än gör. Du vill hela tiden var kontaktbar. Det kan vara att du är tvungen att stänga av din mobil eller att batteriet tar slut. Sen när du väl får igång den igen så förväntar du dig genast att du ska få ett sms eller ett meddelande som säger att du missat ett samtal. Hur ofta får du det?

Inte undra på att stressen ökar när man alltid är nådd. Nu kan du inte ens fly från kraven! De får alltid tag i dig, vart du än är, vad du än gör! Det finns alltid en deadline att hålla. Visst du kan skjuta upp det. Men snart kommer deadlinen ikapp dig. Bäst du skyndar dig.

You can run but you can´t hide. They will cathc you sooner or later. You better watch out!

Catch u later!
Dytte

4 kommentarer:

Jay sa...

Man får optimera sin tid vet du! Nä jag skrev bara ner det på tåget men blogga om det nu ikväll!

David sa...

Stänger du av din telefon själv då?

Jag glömde min hemma i em. kväll.. rätt skönt..

Marie sa...

Helt rätt, det blir bara svårare o svårare att stressa ner. Deadlines på olika saker kryper närmare hela tiden. Usch o blä, och inte kan jag stänga av telefonen helller, det kan ju vara ngt viktigt...

Jay sa...

det var min första tanke också ziggy! Men jag tror inte du ska ta det personligt ;-)