söndag, oktober 02, 2005

Fest och allt omkring!

Man sitter här dagen efter och känner huvudvärken bulta, igår var det helt annorlunda. Då var man kung och levde det glada livet. Man satt där med vännerna som man kännt sen länge och hade det förbannat kul som bara vi kan ha. Det var skönt att träffa dem såhär igen och festa ordentligt med dem. För festa det är något vi gör ordentligt när vi träffas här i min lilla lägenhet på 35kvadrat. Igår så kände man sig som en kung som inte gick att stoppa. Det är konstigt, varje gång man får alkohol i sig så känner man sig oövervinnelig och kung över hela världen. Sen tror man att man klarar precis allt. Vi sitter i lägenheten med musiken på hög volym, alldeles för hög egentligen med tanke på att jag har grannar och det är sent. Men där sitter vi i alla fall, dränkta i tequila och all annan möjlig alkohol. Vi kör lite capsning och mellan omgångarna så tar vi en tequila shot och kör vidare med capsningen. Vi var kungar!!! Det finns inget bättre än att sitta med vännerna och festa. Man känner sig så nöjd med situationen och ser inga problem så långt ögat kan nå. Vi kollar till på klockan och inser att om det ska vara värt att betala 120spänn för att komma in så får vi banne mig gå nu. Vi går ut i det kalla höstvädret och vinden piskar lite i ansiktet på en. Jag är en sån som brukar skrika saker till mina kompisar på skoj, oftast lite dumma kommentarer. Sen är det en grupp på andra sidan vägen som börjar svara på det jag skriker, full som jag är så tar jag det hela på skoj och inser inte allvaret. Dessa killar rör sig över gatan och börjar skrika efter oss, de kanske bara är några meter bakom oss. De närmar sig snabbare och snabbare. Under tiden så försöker jag förklara att vi/jag bara skoja och att det inte var något allvarligt i det. Men han var precis lika full som jag om inte fullare, och tog därför inte in något jag sa. Han får tag i kavajen på mig och svingar ett slag, jag är fortfarande så klar i huvudet att jag kan undvika slaget. Som jag såg det nu så hade jag två val, det första är att stanna och slåss mot han(som jag förövrigt hatar och endast gör när jag väl måste) och det andra är att lägga benen på ryggen för en stund för att undvika både skador på mig och han. Inte så svårt att gissa eftersom jag sa att jag endast slåss när jag måste. Så jag rör mig bortåt ifrån honom och ett potientiellt slagsmål. Går vidare till stadt där själva huvudeventet för kvällen äger rum, oktoberfesten. Väl där så händer det som alltid händer när jag är ute nånstans. Man får stanna stup i kvarten, överallt är det folk som vill hälsa på en, prata med en, krama en osv. Visst det är kul att känna mycket folk, men lite jobbigt då man stannar överallt. Kvällen flyter på smärtfritt och jag har riktigt kul faktiskt. Träffar många vänner, gamla som nya. Lär känna en och annan ny också, som alltid är kul. Fortfarande är man kung då man går upp på bordet och dansar med vännerna och lever livet för en stund. Efter en stund säger vakterna till oss att komma ner från borden och hålla oss på marknivå istället. Tråkiga vakter som inte låter oss dansa på borden. Kvällen närmade sig sitt slut efter allt dansade och sociala verksamhet. Det var en lyckad kväll, i alla fall för min del. För vad hände med oss kungar som skulle äga allt i vår väg? Ja jag hade ju som sagt en lyckad kväll. En annan mådde inte så bra efter all tequila han fått i sig. Två av oss kungar höll ihop och gick runt på stan och kika men som aldrig gick in. Den ene av dem hade fått för mycket dricka under kvällen och visste knappt vart han var. Den andre som var med vägledde och skötte mobilsamtalen så de kunde komma hem.......kl halv 12! Natten var ju fortfarande ung! Jag följde en vän hem sen så tänkte jag också ge mig av på den ensamma stigen hem genom nattens mörker. Jag kom aldrig så långt, jag träffa på nägra kompisar som jag fick skjuts av i bilen som förövrigt var packad med typ 8pers. Det var bara att packa in oss som sillar och ge oss iväg....................................Nu dagen efter så är man verkligen inte kung. Inte på långa vägar, och jag som tänkt läsa the inmates are running the asylum.
Det får bli en annan dag!

Catch u later!
Dytte

Inga kommentarer: