söndag, oktober 09, 2005

Förlustens bittra smak på mina läppar.



Kroatien - Sverige 1-0

Matchen var inget man kunde klaga på direkt. Sverige spelade bra, det tycker jag verkligen. Möjligtvis att man kunde bytt in Elmander lite tidigare än man gjorde.
Jag tycker Ljungberg slet som ett djur på sin kant. Det var kul att se att han kämpa så som han gjorde. Men Prso i Kroatien var grym, han var verkligen en som knappt gick att stoppa. Han lekte, han dribbla, han slet och han sköt. Synd att han inte spelade för Sverige! Då hade matchen varit klar, då hade vi vunnit.
Matchen i sig var jättebra och Sverige spelade bra tyckte jag. Några lägen man kanske kunnat göra något bra av om man haft lite mer flyt. Jag såg en inbytt Elmander som också alla andra gjorde. Då kommer Herr Mellberg HIMSELF och tar, ja vi kan kalla det GUDS HAND och ska försöka dra ner bollen till marken. Vad sysslade han med? Vad for genom hans huvud när han tog på bollen(snarare försökte krama bollen)? Ja jag tror det var något i stil med: Åhh jag är Maradona jag gör en guds hand(arm i Mellbergs fall). Där har vi det, vår alldeles egna mittback försöker spela Maradona i vårt eget straffområde. Han trodde helt enkelt att han var Maradona. Där har ni lösningen mina vänner. Vet ni varför Maradona gjorde det som kallas "guds hand"? Ja han skulle vara busig. Så Mellberg är riktigt busig nu när han gjorde likadant fast i fel målområde. Vilken liten busunge han är.
Mellberg mina damer och herrar i all ära. Men just nu så undrade man vad han sysslade med. Han som annars är så stabil, jag är ett stort fan av han och ser han som den säkraste back vi har och som vågar. Men idag blev jag lite besviken på han, ni vet alla varför. Mellberg min vän du är en stor bra back, men håll ner armar och händer för guds skull.

Det skar i mitt svenska hjärta!

Zlatan jag saknar dig, kom tillbaka snälla söta rara du. Jag tror Zlatan hade fixat biffen åt oss, men nu var han skadad. Fan också! Jag är ett stort fan av Zlatan Ibrahimovic och hans konster. Alla minns vi klacksparken mot Italien som de fortfarande drömmer mardrömmar om. Det är såna saker som gör att alla vet att Zlatan kommer hamna bland de stora när han slutar. Zlatan jag säger inget mer.

Matchen var som sagt bra i övrigt, tråkigt att Kroatien packa ihop säcken efter målet. Men vilket lag hade inte försökt hålla det? Lycka till på onsdag nu istället killar! Ingen guds hand då bara.

Catch u later(gods hand)
Dytte

1 kommentar:

Jonatan sa...

särdeles lika bloggar vi har.. tankarna om Zlatan och Mellis är simultana.. =) strålande blog om en lagom match...