söndag, oktober 16, 2005

Nånting fattas...

Bry er inte om titeln, jag tycker bara det är en bra låt. Mauro Scocco - Nånting fattas.

Sitter här en kall höstdag, ser de gula och orange löven tävla mot varandra om vem som först faller till marken samtidigt som jag njuter av de vackra tonerna av Mauros nya skiva "Herr Jimsons äventyr".

Man strävar alltid efter mer här i livet. De som har mycket vill ha mera. Det har varit så, är så och kommer förbli så. Om du lär dig något nytt som är jättebra, delar du med dig av din nyfunna kunskap då? Eller håller du den hemlig så att du själv kan använda den och få ett försprång? Många tänker att de ska få ett försprång här i livet genom att inte säga något. Men om du kan något, dela med dig av det så andra kan lära sig det också. Det utvecklar inte bara de du lär utan också dig själv då de kanske lär sig något du inte kan och visar det för dig.

Livet är en tävling för praktiskt taget varje människa på jorden. Alla vill vi få ett bra jobb som är välbetalt. Alla vill vi få ett bra liv i form av "Svensson liv". Man vill kunna resa och köpa sånt man känner för när man har lust. Det är ett bra liv säger många. Det är vad många strävar efter och vill ha. Jag skulle ljuga om jag säger att jag inte vill ha ett bra jobb som är välbetalt. Vem vill inte ha det? Men jag ser inte pengar som den största faktorn i mitt liv. Visst det påverkar mig något oerhört då jag som alla andra har räkningar att betala. Mat ska finnas på bordet osv osv.

Men jag ser det som såhär: Om jag har vänner och familj som bryr sig om mig och älskar mig. Vad fattas mig då här i livet? Jag är rik på kärlek!!! Vad behöver jag mer? Ja jag vet man blir inte mätt av att det står kärlek på menyn. Men erkänn, det gör livet hemskt mycket lättare? Om du vandrar genom livet utan att vara älskad så är det ju självklart att det hela blir mycket svårare. Kärlek gör allting så mycket lättare.
Jag vill citera en vän som betder oerhört mycket för mig och som värmde mitt hjärta något oerhört genom att säga detta.

Här är det "Du är en av de bästa vänner jag har och jag tycker om dig massor... du får mig att skratta med hjärtat och inte bara med munnen "

Detta mina vänner kan inte bli bättre.

I can´t live without my friends, could you?

Make love not war! =)

Catch u later!
Dytte

3 kommentarer:

David sa...

Jojo.. skulle kunna skriva värsta djupa saken här.. men just nu får de vara..

Jesus älskar dig Jocke! De är rätt tufft.. och jag vet de är sant med.. de du!

Jonatan sa...

djupt... fint... strålande!

Magnus sa...

Härligt Dytte, du är en skön mjukiskille. Precis vad jorden behöver. Jag ska fan också blogga om kärlek, vill ju inte vara sämre än någon annan...