fredag, september 01, 2006

Cash is everything

Solen lyser och jag känner lite ångest över att jobba. Jag har ingen lust med det idag, att jobba alltså. Jag får offra mig för pengarna för det är ju dem som styr världen idag. Inte tusan är det kärlek till medmänniskan som får en att kunna leva ett "normalt" liv.

Cash is king

Människor i dagens värld är så giriga. Jag är också girig. Jag skulle ljuga om jag påstod annat. Om vi kan tjäna eller få mer pengar för att göra andra saker så kan vi offra oss för det, för dem där extra slantarna vi kan köpa så mycket mer för. Egentligen tänker vi ju att det vore skönt att inte behöva oroa sig över räkningarna och att man har så man klarar sig om man får en fin löneförhöjning eller byter jobb till något med bätre betalt. Det roliga då är ju bara att man skaffar sig mer utgifter. Inte större frihet utan större räkningar.

Large bill and small bill

Vi människor är lite roliga. Nä, vi är mycket roliga. Det är bara så att vi önskar en sak och när vi får det önskar vi oss bara mer. Kan vi inte bara vara nöjda?

Money is everything

Catch u later!
Dytte

Inga kommentarer: