fredag, september 01, 2006

Going national?

Var nyss ute och handlade lite på Willys(smygreklam) här i Skara. Köpte mig lite citronfyllda muffins, två kanelbullar, två wienerbröd, en big one pizza, Aftonbladet med bilagan klick, en mars, en japp, en coca cola och lite rågkaka. Intressant va?

Vill ni se kvittot?

Efter det bar det ut, ut för att diskutera politik med sossar om ungdomspolitik och medelålder i kommunfullmäktige och riksdag. Jag tänkte bara prata med dem lite snabbt. Få en allmän uppfattning om vad dem ville göra kommunalt och på riksnivå. Det slutade med att det blev en ingående och djup diskussion om utbildning, ekonomi och jobb. Samtalet tog en runt en timma. Det var en intressant diskussion även om det inte var så mycket allmänna frågor.

Interesting

Det var mest en diskussion för att få deras bild av samhället och vad som behövs göras i kommunen och i Sverige överhuvudtaget. Jag frågade knappt jag bara ledde in diskussionen på ämnet så fick dem berätta om saker dem tyckte var bra och dåligt. Jag sa inte att dem skulle berätta vad som var bra och dåligt utan jag fick dem att säga det. Jag kanske påverkade dem att berätta det, jag kanske manipulerade dem? Näää, det tror jag inte. Dem gjorde det av egen fri vilja.

Free will for the win

Dem försökte bjuda på godis och kakor men jag stod emot frestelserna, mig mutar man inte med godis inte. Min röst får man kämpa för! Det gjorde dem också. Jag ifrågasatte budskapet dem sänder till ungdomar genom att ha personer med medelåldern 45år i kommunfullmäktige. Den yngsta på deras lista var 28år. Det är för dåligt enligt mig.

28år? Det är fan 7år äldre än mig.

Dem ville att jag skulle gå med i deras ungdomsförbund. Dem tyckte jag hade vettiga tankar som passade in i deras partipolitiska program. Jag är en arbetare från en arbetarfamilj. Visst fan skulle jag passa in. Visst, jag vill också förändra men ungdomsförbundet? Kom igen, jag är ämnad för större saker. Jag går direkt in i partiet och kandiderar direkt. Jag behöver ingen marknadsföring. Alla vet vem jag är! Jag är dytte för tusan. Jag släpps förbi i krogkön så fort vakten hör att det är dytte som står i kön(Han trodde iofs jag var kändis men ändå).

Fuck that, im going national. Vote for Dytte when you vote for statsminister

Sossarna behöver hitta sina rötter, arbetarrörelsen. Av arbetare för arbetare! Back to brick number one. Dem vann lite av min röst i alla fall. Dem visade en framtidstro och en realistisk syn som dem var ärliga om. Dem sa ärligt vad dem ville och vad som behövde förändras. Jag håller med dem. Kanske får dem min röst när den stunden är kommen.

I´m a simple boy with one valuable vote!

Catch u later!

Inga kommentarer: