söndag, september 03, 2006

The hunt

Alla jagar vi något här i livet, om det är en dröm, en kille, en tjej, en mening, ett syfte, en lycka, ett liv. Det finns alltid något vi jagar och vill ha. Jakten är mer än halva nöjet, det är hela nöjet. Det tog ett tag för mig att förstå det. Jag var naiv, jag förstod inte att jakten var hela nöjet. Det måste alltid finnas något att jaga, även om det är något litet.

Hunt them down

Du jagar hela tiden och du blir inte nöjd när jakten är över. Du bara jagar vidare efter något bättre, hela tiden något bättre. Du nöjer dig aldrig med något, jag håller med. Varför nöja sig med något när det finns bättre? Ja, varför då göra det? Bara jaga efter nya mål hela tiden. På ett sätt är det bra och på ett sätt är det dåligt.

Hunt me down

Vem försöker jag lura? Jag slutar, i´m gone! Bye bye

1 kommentar:

Jonatan sa...

the chase is better than the catch - scooter, jonatan m fl