onsdag, september 27, 2006

lycka föder lycka

Jag läste på fiskens blogg för ett tag sen om att man vill att den man varit ihop med ska bli ihop med ett svin och vara mycket sämre än en själv. Han har så jävla rätt alltså. Om man blivit dumpad önskar man inget annat. Jag är ingen ond människa, jag är snarare tvärtom. Jag är fucking Dalai Lama. Fast alla tänker så ibland, inte Dalai men alla andra. Dalai pratar om att positiva tankar föder ett positivt sätt och därför blir ens liv positivt.

Dalai Lama är en klok man

Jag hatar att se folk jag bryr mig mycket om ledsna. Ibland vet jag inte vad jag ska ta mig till och resten av gångerna räcker jag ut en hjälpande hand. Jag gillar att hjälpa människor. Att se, höra eller veta i sättet dem skriver att dem är glada. När dem blir glada blir jag också glad.

Happy brings happiness

Jag pratar med rätt många människor via msn. Vissa ser det som ett msnberoende. Visst på ett sätt kanske det är det men det är genom msn jag hjälper mest människor. Människor som bor långt från mig och någon kanske i grannstaden. Vissa undrar varför jag ens bryr mig, jag känner ju inte dem. Jag känner inte dem, sant. Jag vill dock hjälpa, dels för att jag saknade hjälp vissa perioder och dels för att jag vill att människor ska må bra.

Help you? Help everybody

Jag började prata med en tjej i vintras förra året. Tanken var inte att jag skulle hjälpa henne utan det var mer en ytlig relation som utvecklades till en nära vän relation, där jag hjälpte henne som vän. Vi blev riktigt bra vänner faktiskt, ruggigt bra vänner. Sen hände det lite saker som gjorde att vi numera knappt pratar. Mitt fel? Hennes fel? Bådas fel? Jag vet att jag har stor del i det. Jag kan vara otroligt grinig när det inte riktigt går som jag vill. GRYMT grinig. Synd bara på en sån bra relation att gå åt pipan. Det kommer inte bli så att vi får samma relation igen. Omöjligt? nä, men det skulle nog ta tid. Om någon av oss ens vill ha den relationen längre. Who knows?

Too bad

Catch u later!
Yours truly Dytte

Inga kommentarer: