måndag, september 18, 2006

Valet

Nu gör jag som alla andra, bloggar om valet. Jag skiter i vad ni säger jag kommer fortfarande uttrycka min åsikt. Det är min plikt som bloggare.

Duty calls

Mitt hjärta är rött, mitt sinne är rött(kommunist?) men ändå så känns det som att detta behövdes. Persson är förlegad, gammal och slö. Det var där felet låg tror jag, i alla fall delvis. Dem fick inte ut den politik som skall representera partiet. Lars Ohly ska vi inte prata om, han lyckades inte ens visa att partiet existerade. Persson och Ohly var grunden till ett stort fett misslyckande.

Förnyelse?

Det är ett gammalt och slaget parti dem där sossarna. Arbetarparti? Nä, dem har tappat sina rötter. Dem måste hitta tillbaka dit och få en ledare som står för något nytt och som är yngre än sin företrädare. Måste få tid att visa vägen. Vänsterpartiet behöver profilera sig ännu mer, få ut budskapet ännu mer. Ohly misslyckades totalt med detta.

Failure

Moderaterna gjorde en GRYM förändring, imponerande faktiskt. Jag måste erkänna att dem gjorde ett grymt val. Dem profilera sig som tusan och fick verkligen ut sin politik. Dem var grymt smarta, jag är mäkta imponerad av Mr. Moderatledare.

Impressed

Nu börjar dock kampen, kampen mot att få det blåa att bli rött igen. Kampen börjar med att Persson avgår, ett steg i rätt riktning. Lars Ohly, ja jag vet inte vad vi ska göra med han. Han måste förändras eller bytas ut. Frågan är bara mot vem i så fall? Persson mot Wallström är mitt tips. Hon verkar het på platsen. 4år kvar till nästa val, 4år till vi byter ut blått till rött igen.

Dem tog Telenorreklamen

Catch u later!
Yours truly Dytte

2 kommentarer:

Mysan sa...

Men Dytte, blått e ju så mkt finare än rött. Tänk bara va många bra saker som är blå..havet, himmlen och icke att förglömma, min stiliga cykel :)

Hur lever livet med lillbrollan nu för tiden? Ser dig ju aldrig...

Kram

Jay sa...

Lou: Rött är kärlekens färg, i say no more ;)

Älskade systra mi, jag undrade vart du hade tagit vägen. Länge sedan våra vägar korsades. Jag lever ett ganska bra liv just nu, ganska lugnt. Själv då?