lördag, september 23, 2006

Himlen runt hörnet

Jag var iväg till Lidköping med min syster och hennes familj som består av en man och två barn, en liten kille vid namn Samuel och en ännu mindre tjej med namnet Tilda. Supersköna och söta små ungar om jag får säga det själv. På vägen hem fick jag en rätt intressant fråga av Samuel som faktiskt var riktigt bra för att vara från en 5-åring. En grym fråga överhuvudtaget oavsett ålder.

Smart grabb den där Samuel

Han frågade min syster vart min mamma och pappa var. Hon svarade att dem var i himlen. Han frågade hur man kom in i himlen, min syster skickade vidare frågan till mig. Jag började fundera, hur kommer man in i ligger himlen egentligen? och hur skulle jag förklara mina tankar för för en 5-åring?

Svårt det där

Jag svarade att man kom in i himlen via pärleporten och att det var sankte per som släppte in en när man kom dit. Då frågade han vart porten låg, ja vart ligger den? Jag svarade att när man dör så hittar man dit. Då vet man vart den ligger. Jag fortsatte tänka lite och började nynna på en låt....Lisa Nilson - Himlen runt hörnet. Då sa jag till Samuel att himlen ligger runt hörnet, vilket hörn vet jag inte. Det vet man när det är dags att åka till himlen. Han ställde en del frågor till men den frågan var ändå mest intressant. Han är intressant Samuel, han kommer med bra och vettiga frågor.

Samuel is a smart little boy

Catch u later!
Yours truly Dytte

Inga kommentarer: