torsdag, september 04, 2008

Going home

Hej allihopa. Jag ska vara ärlig mot er. Helt ärlig. Jag skäms lite för detta också. Okej, ganska mycket. Men tyst nu. Läs nu och försök förstå. Mitt jobb innebär hårt arbete. Väldigt hårt arbete faktiskt. Området runt mina skulderblad är stenhårda nu. De ska inte riktigt vara det. Det är mitt arbete som gör dem så hårda.

Hard work

Arbetet är sjukt mycket mer stressande än vad jag trodde. Mycket tyngre än jag trodde. Ska prata med "chefen" imorgon och höra vad hon säger om saken. Jag skulle nog skämmas än mer om jag fick byta jobb till något lättare. Det är inte heller något jag vill. Fast i och för sig så är praktiskt taget alla jobb stressiga och tunga förutom källaren där tjejerna jobbar 12-timmars pass. Varje dag. Ja, det är sant. 12 timmar dagligen jobbar dem. Inte världens roligaste.

Big boss

Men som det är nu så kommer jag åka hem ett visst datum. Bara ett fåtal vet om det än, men förmodligen kommer det bli så. För mycket slit för alldeles för lite pengar. Min bror tjänar nästan tre gånger så mycket som jag gör per dag. Det är rätt sjukt. Skillnaden i lön är rätt stor faktiskt. Ja, mycket tankar och lite svar. Måste prata med Inga Stina imorgon för att ta reda på lite information om lönen och om jag åker hem. Vad som händer då. Kan vara bra att veta. Kolla upp lite information om bussar till Akureyri, när de går och vad de kostar och så vidare.

Much information

Inga kommentarer: