måndag, september 01, 2008

Snart 100 %

Idag har jag jobbat nästan 100 % av vad vi ska göra per dag. Vi kör ungefär 200 får i timmen just nu. Det ska upp till 300 innan de jävlarna är nöjda. Redan nu stressar jag så svetten rinner, minst sagt. Sen blir det inte bättre av att jag har ont i handen efter allt skärande idag. Eller som de från Norrland säger "cuttande".

3.33 får i minuten slaktar jag

Jag fick en ny kompis idag också. En kompis kompis som faktiskt är här från Skara men som gömt sig på sitt rum. Han är rutinerad. Han har varit här en säsong innan. Sen jobbade han i Reykjavik i fem månader som möbelsnickare. Han är som jag ungefär. Inte lika partygalen som resten av gänget här. Inte droger heller.

Partypooooper


300/60=5 så många får slaktar jag snart i minuten. Sjukt många. Då kommer jag vara trött kan jag säga. Vet ärligt talat inte om jag kommer att komma in i det här innan jag åker hem. Jag stressar sjukt mycket nu som sagt så vi får se hur det går. Tiden går sjukt långsamt också. Vet inte hur många gånger jag sjöng frasen "till havs" med olika texter till efteråt. Det var allt mellan skörda och mörda jag sjöng om. Snacka om ett icke stimulerande arbete.

TILL HAVS VILL JAG MÖRDA

1 kommentar:

Anonym sa...

men lillebror tänk va stark du kommer att bli efter allt slaktande hehe är ju gratis träning :) till havs ska vi mörda haha saknar dig bubben, från din snygga bror