tisdag, september 30, 2008

Heading back home

Jag är hemma i Sverige igen. Både på gott och ont. Det goda är att jag är hemma och slipper skitgörat på Island. Jag är med min flickvän. Och jag känner inte trycket över bröstet varje gång det vankades jobb.

Good thing

Det onda är att jag inte har något jobb. Överhuvudtaget. Jag försökte på min gamla praktik. Där fanns inget men jag skulle höra av mig till hösten igen. Jag får hoppas på att det dyker upp något i alla fall. Kollade på mitt kära gamla sommarjobb, ångestfabriken. De hade tyvärr inget de heller. Har inte gett upp det helt då det kan finnas på en annan linje. Den chefen är tyvärr sjuk just nu.

Bad bad bad

Vad händer nu då? De flesta skulle flytta hem igen kanske. Leva på sina föräldrar och ändå klara sig. Det kan inte jag som ni vet. Jag får klara mig själv allt som oftast. Jag har ansökt om lite jobb idag och mer sökande kommer det att bli. Om jag inte hittar ett jobb inom någon vecka eller två så kommer jag jobba på boken tills jag får ett. Förhoppningsvis kommer jag bli klar under den tiden jag söker jobb.

Move back home

Men förr eller senare måste jag ha ett jobb. Det förstår vem som helst. Jag klarar mig cirka ett halvår nu med mina egna pengar. Så jag har ett halvår på mig att söka jobb kan man säga. Samtidigt ska jag få a-kassa. Vilket inte är något att hurra över kanske men det gör att jag klarar mig väldigt mycket längre faktiskt. Får försöka hugga på allt som går nu. Det finns inget annat.

Nothing else

Så om ni ser något företag söka efter personal inom media. eller kommentera i bloggen vet ja och berätta för mig. Jag skulle vara er evigt tacksam om jag fick ett tips om ett jobb och sen fick det. Kanske till och med skulle utfästa en "hittelön" till den som gav mig ett så bra tips att jag får det jobbet ni tipsar om. Det ska helst vara i storstäderna eller från Stockholm och neråt.

Tack på förhand.

Inga kommentarer: