fredag, september 19, 2008

Work for nothing

Jag är besviken. Så sjukt besviken. Kollade idag valutakursen för den isländska kronan. Och ja, tro fan. Den har sjunkit ännu mer. Nu pratar vi inte besvikelse för att hela ens semester regnar bort. Den här besvikelsen är så mycket mer. Det är som att för alltid upptäcka att du inte alls har en godis kvar i godispåsen. För resten av ditt liv. Seriöst, jag är besviken. Om ni har lust så surfa in på forex.se och skriv in 90 000 ISK och konvertera det till svenska kronor. Då får ni ungefär vad jag fått på tre veckor.

Jävla slavlön

Jag fick runt 90 000, inte exakt den summan. Men praktiskt taget. För tre veckor också. Förstår ni där hemma nu hur jag har det här? Island kanske är vackert, enligt ryktena (och ja, det finns några riktigt snygga landskapsvyer häromkring). Lönerna däremot är inte vackra. Det kan jag ställa mig och skrika på kullen här utanför. Toppen ligger på 460 m över havet, tror jag.

Scream

Helst av allt vill jag bara skrika ut min oerhörda besvikelse. Men det gör jag inte än. För, nu kommer det "bästa", på måndag kommer beslutet om jag får lön för denna veckan jag jobbat nu och nästa. Jag kanske inte får det för att jag åker hem. Det skulle vara helt åt helvete. Då kommer jag sjukanmäla mig resten av den här perioden. Jobbar ju redan nu praktiskt taget gratis. För jävligt.

Damn

3 kommentarer:

Anonym sa...

haha lillebror får du bara 5968 kr för 3 veckors slavarbete? men det ska bli gött att få hem dig :) kram din snygga bror

Anonym sa...

Vad trist att Island blev en sån besvikelse för dej :-(.

Annika (som fann kärleken på Island) :-)

Jay sa...

Bror: Inte riktigt sa lite men nastan. Det kanns for javligt som du sakert forstar. Jag ska fraga dig en sak nar jag kommer hem sen. Om du vill gora en sak :P

Annika: Foretaget jag jobbar for har, tyvarr, gjort att jag ser pa Island med en mer negativ attityd nu an vad jag gjorde tidigare. Kronan ar den lagsta pa 18 ar ocksa. Vilket kan forklara saker och ting.