onsdag, juni 07, 2006

It´s an endless summer

Now it´s time for you and me

Igår var en grym dag. Det kändes som startskottet på sommaren. Det enda som saknades var väl badet och sommarstugan....eller nä. Det saknades inte! Dagen var nästintill perfekt. Det kunde inte bli så mycket bättre.

Man kan bara njuta, jag finner inga ord

Vi började vår färd vid 15:00 ungefär. Då startade vårt äventyr. Det bar iväg till en plats som kallas Naturum som ligger vid Hornborgasjön. Där finns det gott om fågelliv och är väldigt trevligt att sitta och bara njuta av alla fåglars kvitter, färger och storlek. Jag och min vän Martin går förbi en svan som ligger drygt en meter ifrån oss, surt att jag inte har med mig kameran tänker jag. Vi hittar en plats att fika på och där vi kan njuta av fågellivet.

Fly birdie fly

Efter detta rör vi oss hemåt för att återsamlas innan vi ska ge oss ut igen. Vi väntar in vår vän Fredrik och vi ska nu och grilla. Vi skaffar oss alla nödvändiga tillbehör och rör oss ut mot en plats som heter Herrtorps qvarn. Mycket trevlig plats där det faktiskt finns vatten och trevliga omgivningar. Det var en rolig stund och mycket skratt blev det.

Care for a swim?

Vi drar oss hemåt efter korvgrillande och skrattande. Vi börjar sparka lite boll. Vi får snabbt publik då tekniken är glänsande, överlägsen, eller så var det att granntjejerna i 12års åldern inte hade något att göra utan satte sig istället och satt och skratta åt oss där vi trodde att tekniken från VM 94 satt kvar. Ack vad fel vi hade! Vi var inte ens i närheten av deras teknik även fast det kom lite överraskningar ibland. Även den sämste kan överraska.

Vm 94 vilka känslor. Vm 06 det är bara hoppas

Catch u later!
Dytte

Inga kommentarer: