fredag, juni 30, 2006

Things have changed

Jag ser människors förhållanden falla til höger och vänster. En bekants flickvän flyttade ut från lägenheten och lämna han ensam kvar, vad hade hänt? Jag har ingen aning! En annans förhållande tog slut för att killens känslor för henne hade svalnat, de gick skilda vägar. Varför händer detta Emma?

Broken hearts and broken dreams

Dem drömde om ett liv tillsammans eller i varje fall en stor del av livet tillsammans, nu är det bara en som drömmer. Nu gick de åt varsitt håll, ena parten kollar bakom sig medan den andra bara kallt går iväg. Jag tycker synd om den som blir själv kvar på perrongen när deras kärlek går ombord på tåget och lämnar dem kvar, ensamma och kanske t o m gråtande. Do you know the feeling Elin?

Kärlek betyder mycket, utan kärlek tvivlar jag på att livet är värt att leva

Jag är rädd att jag en dag ska bli lämnad så. Tänk efter, vem är inte det egentligen? Jag har ibland tänkt att jag nog är mer kär i kärleken i sig än i tjejen. Det var länge sen, men visst är det skönt att bli älskad för den man är och älska någon annan för precis vad hon/han är. Tänk ett liv utan kärlek, hur kul skulle det vara på en skala? Turbotrollet, kan du ens föreställa dig ett liv utan kärlek?

Love me, love you

Kärlek är egentligen lycka och sorg. Mest lycka såklart men vem har inte varit med om att ha varit olycklig kär? Det smärtar men ändå du längtar ju och jag anser att längtan är något bra, då kämpar du för det och vill verkligen ha denna speciella sak eller person. Längtar du efter någon speciell Daniel?

Someone special

Catch u later!
Dytte

5 kommentarer:

Anonym sa...

Kärlek, jag har inte en aning om vad du jiddrar om

Anonym sa...

Underbart inlägg!
Ett utav de bästa jag läst faktiskt.

Och du ställer en fråga till mig; Nej. Jag kan inte föreställa mig ett liv utan kärlek. Krälek från ett djur. Kärlek från familjen eller kärlek från sin själsfrände. Visserligen olika typer utav kärlek, och jag antar att du menar just kärlek mellan två människor. Jag tror att alla människor behöver kärlek. Oavsett om man vill erkänna det eller inte.

Anonym sa...

Jag vet precis hur det känns... Den värsta känslan som finns nästan; jag kan se det framför mig på den där perrongen.. när han kliver in utan att ens se sig om, jag ser honom gå genom vagnarna men han bryr sig inte om att jag står där ute.. och jag faller ihop på perrongen... och gråter.. ja.. sorgligt.
Fint inlägg, Jocke. Mycket fint.

Anonym sa...

Hultan: Som vanligt då ;)

Turbotrollet: Tack! Du verkar vara en mycket förståndig människa turbo.

Elin: Du fick den bilden jag ville förmedla. Det betyder att jag gjorde ett bra jobb! Tack!

Anonym sa...

Vackert..

Lasse och du säger.. Kär i själva kärleken.. som jag så många gånger tänkt..

Tankekraft