torsdag, juni 01, 2006

Wonder or wonderful?

Jag har funderat en hel del idag(läs onsdag) och igår(läs tisdag). Det är mycket som förbryllar mig och som jag inte har svar på, men väldigt gärna vill ha svar på. Jag förstår inte vissa människors handlingar och börjar bli orolig.

Worried? Me? nooo, okay

Jag är en sån person som inte går in helhjärtat från början i förhållanden och liknande i rädsla för att bli sårad. Jag har blivit sviken allt för många gånger för att lita på någon till 100%. För att jag ska göra detta så måste personen offra något för mig. Berätta något om dem själva och deras innersta tankar. Först då kan jag verkligen lita på personen för då vet jag att den personen inte kommer utnyttja mig på något vis. Jag vet ju personliga saker om denna person då också, då kan de inte använda mig på samma sätt.

Traitor

Jag har träffat på en tjej som gör att jag bryter mina egna regler för hennes skull. Jag har brutit mot två stora regler jag har. Den ena är en regel jag aldrig förut brutit, man ska ge tusan i kompisarnas. Den andra är en regel jag skapat för att inte bli sårad, bli aldrig för känslomässigt engagerad i början. Jag har dock blivit det nu och det sätter griller i huvudet på mig. Jag offrar verkligen något för denna tjejen. Jag har inte sett mig själv agera så som jag gör hmm någonsin. Det är inte likt mig överhuvudtaget, gå in så starkt och med sån vilja att vilja få det jag kämpar för.

I´ll fight for you

Jag funderar mycket på om det är värt det dock. Det känns som att hon inte litar på mig fullt ut och det är något som är extremt viktigt för mig. Tillit är den viktigaste delen anser jag. Känns som att jag blir bortprioriterad när vissa saker händer. Som att jag då ska försvinna ett tag och sen komma tillbaka när det är över.

Trust in me

Det återstår att se vad som händer och vart det kommer att sluta. Jag hoppas det slutar väl för man vet ju aldrig. Mina tankar är komplicerade det är också livet.

Sambo

Catch u later!
Dytte

Inga kommentarer: