söndag, juni 25, 2006

Midsommar

Jag och min vän Linus drog oss mot Malmö för att sedan röra oss över till landet som är röda och vita, Danmark. Vi tänkte ta det lugnt och bara njuta. Vi åkte till Göteborg klockan 01:00 på natten ungefär och åkte med tåget klockan 02:55 ner till Malmö. Jag var ruskigt trött och ville sova, det gick inte.

Skit

Vi kommer fram till Malmö med packning och helt utan hotell. Inget boende, aja det löser sig tänker vi och rör oss vidare. Vi lämnar packningen i ett skåp på Malmö station och åker över till Köpenhamn. Vi kommer fram till Köpenhamn strax efter åtta på morgonen, allt är stängt. Vi rör oss upp och ner längs hela ströget tills allt öppnar vid klockan 10.

Jobbigt för fötterna är bara förnamnet.

Vi kikar i varenda butik känns det som. Det var kul men som sagt jobbigt för fötterna. Vi går in på en ica som inte tar visa. Danskarna har inte förstått detta med ekonomi än. Inte ta visa, herregud!

Visa is tha shit

Vi sov sedan på ett hotell i Malmö, fyrstjärnigt. Grymt bra och trevligt hotell nära station. Sov väldigt bra.

Best Western är att rekommendera.

Stressigt igår(läs lördag) när vi skulle åka från Malmö klockan 15. Vi gjorde ett snabbt besök på Söndermarken, någon bild kanske kommer sen. Stressade igenom Köpenhamn och rörde oss sedan mot Malmö. Det är här vi delar på oss, jag åker mot Halmstad och Linus åker mot Skövde. Han ska hem och jag ska till Emma.

Det skulle bli grymt!

Catch u later!
Dytte

1 kommentar:

Anonym sa...

låter som en intensiv, annorlunda midsommar..

skönt o höra att det var bra!

kram