onsdag, juni 14, 2006

Stand in, stand out

Du måste sticka ut lite. Du måste ha något som sticker ut för att märkas. Göra saker som sticker ut. Det är a och o på denna planet vi kallar jorden. Dessa människor på bilden sticker ut. Jag sticker också ut på ett sätt. Det är vad jag fått höra från andra.

Stand in, stand out

Jag sticker ut på det sättet att det som tjej går att lita på mig. Jag är inte som de citat "andra svin till killar". Jag lyssnar på vad tjejer har att säga och är intresserad av vad de har att säga också. Det är något många killar skiter fullständigt i, i dagens läge. Tjejer blir förvånade när jag kommer ihåg vad de har sagt till mig tidigare. De är inte vana vid att killar dem pratar med bryr sig så mycket om vad de har att säga.

Talk, I listen

Jag var ute på krogen för att tag sen. Träffade där en tjej som efter en tids samtalande sa citat "Alltså du är annorlunda mot alla andra killar här inne, alla andra här inne hade mer än halva tiden glott ner i min urrungning men du pratar med mig och inte mina bröst". Även om det sades med viss alkohol i kroppen så mena hon det och hade verkligen lagt märke till det. Det gjorde mig på ett sätt stolt och på ett sätt förundrad över mig själv, det bör också tilläggas att jag inte är homo.

Are you talking to me or my breasts?

Jag sticker ut från mängden på det sättet men det krävs att man pratar med mig för att förstå det. Vissa sticker ut med sitt naturliga utseende, andra med klädsel, andra med hur de talar och uppför sig. Det finns många sätt att utmärka sig. Vem säger att det är fel? Alla vill vi bara ses här i världen. Vad är det för fel på det?

Wrong with what?

Alla sticker vi ut på något sätt men frågan är om det är det som är på utsidan som sticker ut som är viktigt eller om det är det på insidan. Vad är egentligen viktigt för dig?

What´s important for you?

Catch u later!
Dytte

Inga kommentarer: